Dowiedz się więcej o SEO Kraków.
Firmy lub właściciele stron internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podjęcie działań samodzielnie. Nie dysponując doświadczeniem w obszarze SEO i nie śledząc regularnie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to utworzenie etatu dla obeznanego SEOwca, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przeznaczony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od content marketingu, grafiki, programowania i kampanii Google Ads, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Postaw na doświadczoną i transparentną firmę SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest bez liku. Co wziąć pod uwagę podczas doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy wybrać firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może bez przeszkód pochwalić się ciekawym portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują dział „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba zapoznać się ze studia takich przypadków, aby samemu przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi przeszkodami przyszło im się zmierzyć. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, jak również przesyła sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Inna ważka kwestia to personalizacja oferty i dobranie zakresu prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by poprosić o pomocnicze dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO i o kluczowych dla klienta towarach bądź usługach, które zamierza wypromować.
Opłata za rezultaty – czy to korzystna forma rozliczeń z agencją SEO?
Z nieufnością powinno się potraktować agencje SEO, które oferują rodzaj współpracy z opłatą za uzyskany wynik. W takim modelu opłata odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 albo Top10). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt łamiąc zasady ustalone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, dlatego odpowiedzialna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu niezbędne są wyższe nakłady finansowe, żeby wykonać dogłębny audyt SEO, a później zrealizować wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac są o wiele mniejsze.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]