Jak wybrać firmę SEO - uzupełnij swoją wiedzę!
Kiedy prowadzisz swój biznes i zakładasz dla niego stronę firmową, zapewne z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, by była ona widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania. Wiadomo wszak, że dziś obecność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, bo to właśnie tu szereg klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją działalnością. Jak więc znaleźć dobrą firmę SEO? Należy kierować się sugestiami specjalistów, a najlepiej samego Google.
Google doradza, jak wybrać dobrą agencję SEO
Nie da się ukryć, iż cała branża SEO, a więc działań mających na celu optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarki, zaistniała i bezustannie rozkwita właściwie tylko za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo występowania innych opcji, jak np. DuckDuckGo, Bing czy też Rambler, w dalszym ciągu najistotniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto stara się pozyskać widoczność w internecie, musi spróbować powalczyć o swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, gdzie występuje silna konkurencja, przeważnie nie jest to realne bez konsultacji z ekspertami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których idea optymalizacji stron jest nowością, i przyszykowało krótki film o tym, jak zatrudnić dobrą agencję SEO.
Czym według Google wyróżnia się solidna agencja SEO?
Pracownik Google z przeszło dziesięcioletnim stażem klarownie wyjaśnia, jak zidentyfikować rzetelną firmę SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech między innymi:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od gruntownego audytu strony,
- zdolność oceny czasu i budżetu niezbędnego do wykonania planowanych działań,
- udzielenie witrynie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
- transparentność odnośnie prowadzonych wdrożeń, np. poprzez comiesięczne raporty i stały dostęp do statystyk strony,
- udzielenie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
- zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie jedynie zdobywanie pozycji w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe.
Pracownica Google wskazuje także, że dobra firma SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procedurą długofalowym, w szeregu przypadków dającą zauważalne efekty przeważnie po paru miesiącach pracy.