Filtr od Google? – co to jest??
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nałożone mogą być one za stosowanie w pozycjonowaniu niedopuszczanych przez Google metod.
Filtr Google i co dalej?
Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób naruszają zasady Google mogą być nawet zupełnie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.