Więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron Kraków
Istnieją trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę zazwyczaj:
– miejscowość (przykładowo “siłownia Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Podgórze”)
– państwo (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców zamieszkujących na danym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie może rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Kolejny model pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą należytego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także dużo niższą konkurencję. Ważne jest też to, że rośnie trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Eldom MT500 srebrna,
– telefon Samsung Galaxy S8 biały,
– buty puma Ignite Limitles białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę produktów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Święto Pracy lub Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków powinno się zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową bądź uaktualnioną treść strony.
Kontakt z nami:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]