Nigdy wcześniej nie spotkałeś tak dobrej oferty PBN!
Aby odbiorca wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla potencjalnego klienta informacje. Ale nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – proste pozyskiwanie sporej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bowiem są tworzone a następnie zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez większą agencję marketingową lub firmę SEO), który dba o jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są na ogół wykorzystywane jako jeden z punktów szerszej strategii marketingowej, co warto mocno zaakcentować, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest to, że ich stworzenie nie jest tanie, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem
Prywatne sieci portali bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie dodane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres, telefon czy adres e-mail oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim także strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym katalogu biznesowym bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.
Inny ciekawy sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, ponieważ napotykanie linków do niego na różnych blogach w sieci traktują jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, godne przeczytania teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z sektora YMYL, w którym liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, medycyną i aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO