Tematyka informatyczna Witryny internetowe

Co oznaczają bany i filtry Google

Prowadzenie rozpoznawalnej strony www obliguje do jej skutecznego sytuowana w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia niesie ze sobą pogwałcenie zasad uczciwej konkurencji i na stronę mogą być nałożone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – co to jest?

Ban od Google oznacza najgroźniejszy wymiar kary, który może spotkać portal w sieci. Jest to zupełne wykasowanie jej z wyników przeglądarki Google, co w praktyce realnie utrudnia prowadzenie firmy. Pamiętajmy, że większość internautów korzysta z Google, więc po usunięciu portalu wskaźnik naszych gości dramatycznie spadnie. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą witrynę w rezultatach wyszukiwarki, co również źle wpływa na klikalność witryny. Istnieją ustawiane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne, a także generowane samoczynnie przez specjalne systemy filtry algorytmiczne.

W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?

Należy podkreślić, że bany i filtry Google narzucane są na przykład za używanie zbyt dużej ilości linków przekierowujących na naszą stronę internetową lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google trzeba najpierw zweryfikować jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zatrudnić w tym celu profesjonalną firmę SEO, która kompleksowo rozprawi się z problemem. Operacja może jednak potrwać do 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.