Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Pomimo wielu zabiegów, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Powyższe objawy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.
Jak działa filtr Google
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a pozbycie się takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas natychmiastowego działania. W czasie trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.